Prześlij stan licznika - Portal korporacyjny

Jak wygodnie podać stan licznika gazu?

Jeżeli jesteś klientem indywidualnym i posiadasz grupę taryfową: W/S/Z 1-3 12T lub klientem biznesowym i posiadasz grupę: BW- 1.12T, BW-2.12T, BW-3.12 T swój odczyt możesz nam podać w dowolnym dniu każdego miesiąca.

Do rozliczenia przyjmować będziemy jeden odczyt w miesiącu, który najwcześniej nam przekazałeś. Jeśli nie przekażesz nam swojego odczytu w danym miesiącu, to na podstawie Twojej historii poboru gazu, szacunkowo obliczymy zużycie i wystawimy Ci fakturę.

Pamiętaj, własne odczyty nie zwalniają Cię z obowiązku udostępniania gazomierza pracownikowi operatora sieci dystrybucyjnej. Będzie on wykonywał odczyty sprawdzające zgodnie z okresem rozliczeniowym wynikającym z Twojej grupy taryfowej.

Stan licznika możesz podać w dowolny sposób:

Wyślij stan licznika SMS-em

Podaj odczyt licznika na Infolinii

tel. 22 515 15 15*

Wyślij stan licznika SMS-em

Wyślij stan licznika przez eBOK

Wejdź na eBOK lub skorzystaj z naszej aplikacji mobilnej mBOK.  Zaznacz “Podaj odczyt”, wybierz odpowiednią datę, a następnie wpisz odczyt z licznika gazu i zapisz odczyt. Tutaj możesz też podejrzeć swoją symulację rachunku.

 

Wyślij stan licznika SMS-em

W treści wiadomości SMS podaj numer rachunku bankowego do wpłat znajdujący się na fakturze za gaz, spacja, odczyt licznika.

Przykład treści SMS: 12345678912345678912345678  456
> wyślij SMS pod numer 608 600 608 (koszt wysłania SMS zgodny z taryfą operatora).

Pamiętaj, jeżeli po wysłaniu wiadomości nie otrzymasz żadnej informacji zwrotnej oznacza to, że Twoje zgłoszenie jest prawidłowe i zostało przyjęte.
Jeżeli SMS z odczytem licznika będzie miał niepoprawny format, otrzymasz wiadomość zwrotną z komunikatem o błędzie.

 

Podaj odczyt licznika na infolinii

Nie czekaj na połączenie z konsultantem – podaj odczyt automatycznie dzwoniąc pod numer tel. 22 515 15 15*.
Odczyt należy podać raz w miesiącu, możesz to zrobić w dogodnym terminie przez całą dobę - 7 dni w tygodniu.
 
  • Podanie stanu licznika wybierz: 1,
  • Proszę o przygotowanie numeru klienta oraz wartości odczytu. W przypadku podawania większej ilości odczytów proszę przygotować numer punktu poboru, który znajduje się na każdej fakturze,
  • Podaj odczyt bez oczekiwania na konsultanta wybierz: 1,
  • Proszę o wprowadzenie na klawiaturze numeru klienta i zatwierdzenie krzyżykiem #,
  • Trwa weryfikacja odczytu. Odczyt przyjęto.
 

*  Koszt połączenia według stawek operatora. 

Pytania i odpowiedzi 

Odczyt gazomierza możesz podać w dowolnym dniu miesiąca, ale nie częściej niż raz w miesiącu. Faktura będzie wystawiona w ciągu kilku dni.

Gdy brakuje nam bieżącego odczytu w danym miesiącu, to uwzględniając dotychczasową historię poboru gazu, obliczymy Twoje zużycie szacunkowo. Na tej podstawie wystawimy Ci fakturę za ten miesiąc. Jeżeli w kolejnym miesiącu kalendarzowym przekażesz nam swój odczyt, wystawimy Ci fakturę na podstawie rzeczywistego zużycia.

Tak, jeśli nie wystawiliśmy jeszcze faktury na podstawie oszacowania zużycia.

Stan licznika możesz podać tylko jeden raz w dowolnym dniu każdego miesiąca. Do rozliczenia zużycia przyjmujemy tylko pierwszy odczyt. Jeżeli pierwszy odczyt został przesłany poprawnie to drugi odczyt zawsze odrzucamy.

Fakturę można skorygować, natomiast jeśli różnica jest niewielka, zużycie może zostać wyrównane po podaniu odczytu w kolejnym miesiącu.

Tak. Zgodnie z Taryfą PGNiG Obrót Detaliczny podawane odczyty przez odbiorców w ramach grup taryfowych kończących się oznaczeniem „12T” może podlegać sprawdzeniu przez sprzedawcę gazu, na podstawie tzw. odczytu sprawdzającego.

Odczytu dokonuje przedstawiciel operatora systemu dystrybucyjnego. Pamiętaj, że zgodnie z umową masz obowiązek zapewnić dostęp do gazomierza pracownikowi operatora sieci dystrybucyjnej. Będzie on wykonywał odczyty sprawdzające zgodnie z okresem rozliczeniowym wynikającym z Twojej grupy taryfowej.

Tak, masz obowiązek udostępnić pracownikowi operatora systemu dystrybucyjnego spisującemu stan gazomierza (jeśli nie znajduje się w ogólnodostępnym miejscu). Odczyt kontrolny odbywa się w zależności od tego, jaki jest Twój okres rozliczeniowy (np. rok, pół roku, dwa miesiące) z częstotliwością właściwą dla grupy taryfowej, do której jesteś przypisany.

Jeżeli odczyt wskazania gazomierza nie będzie możliwy, dokonamy oszacowania zużycia gazu, zgodnie z obowiązującą taryfą PGNiG Obrót Detaliczny.

Tak. W ramach umowy kompleksowej, którą z nami zawarłeś, obowiązują Cię dwie taryfy: Sprzedawcy (PGNiG Obrót Detaliczny) i operatora sieci dystrybucyjnej (w większości przypadków Polskiej Spółki Gazownictwa). Taryfa Sprzedawcy stanowi podstawę rozliczenia opłaty za pobrane przez Ciebie paliwo gazowe, zaś taryfa operatora służy rozliczeniu kosztów dystrybucji, czyli dostarczenia gazu do Twojego domu.

Odczyty gazomierza, które co miesiąc powinieneś podawać w ramach grupy taryfowej "12T" i odczyty inkasenta (na rzecz operatora systemu dystrybucyjnego) to dwie różne czynności. Dlatego, nawet jeśli w danym miesiącu podałeś odczyt pracownikowi spisującemu stan gazomierza (na jego prośbę), to i tak powinieneś przekazać swój odczyt również do nas.

Obecną grupę tryfową możesz zmienić nawet bez wychodzenia z domu, informację jak to zrobić znajdziesz na: https://pgnig.pl/dla-domu/taryfa-12t

Odczyt do rozliczenia możesz podać dopiero w miesiącu, w którym zacznie Cię obowiązywać grupa taryfowa, której nazwa kończy się oznaczeniem „12T”.

Po podpisaniu umowy na podstawie której zostanie uruchomiona dostawa paliwa gazowego pierwszy odczyt możesz podać po zainstalowaniu układu pomiarowego. W przypadku jeśli umowa została podpisana na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (bez przerwy w dostawie paliwa gazowego) pierwszy odczyt możesz podać w dowolnym dniu miesiąca.

Od 1 kwietnia 2023 roku nastąpiła zmiana grup taryfowych. w nowym cenniku wycofaliśmy dotychczasowe grupy taryfowe o symbolach BW/BS/BZ-1.1, BW/BS/BZ-1.2, BW/BS/BZ-2.1, BW/BS/BZ-2.2, BW/BS/BZ-3.6 i BW/BS/BZ-3.9. Klienci, którzy byli zakwalifikowani do tych grup zostaną automatycznie przypisani do grupy taryfowej oznaczonej symbolem 12T(odpowiednio do grup BW/BS/BZ-1.12T, BW/BS/BZ-2.12T oraz BW/BS/BZ-3.12T) Klienci, rozliczani w grupach taryfowych BW/BS/BZ-1.12T, BW/BS/BZ-2.12T oraz BW/BS/BZ-3.12T są zobowiązani do samodzielnego podawania odczytu gazomierza.

zamknij
W związku z korzystaniem z tej strony internetowej, na Twoim urządzeniu końcowym instalowane są pliki cookies. Za ich pomocą zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie.