• CZYSTOŚĆ I EKOLOGIA Gaz ziemny to najbardziej czyste i ekologiczne źródło energii spośród wszystkich paliw kopalnych...Czytaj więcej

  • PLAC WIERTNIPlac wiertni ma zwykle wielkość około 1 ha. Dla porównania rozmiar średniego centrum handlowego wynosi około 4,5 ha... Czytaj więcej

  • ZABEZPIECZENIE PODŁOŻA POD PLACEM WIERTNI Podłoże wiertni oraz basen przylegający umacnia oraz uszczelnia się płytami betonowymi, a w miejscach, w których to niezbędne, także folią zabezpieczającą.

  • HAŁAS W TRAKCIE PRAC WIERTNICZYCHPraca przy odwiertach nie powoduje uciążliwego hałasu. Natężenie dźwięku towarzyszącego odwiertom jest mniejsze od generowanego przez ruch uliczny.Czytaj więcej

  • BEZPIECZEŃSTWO W PROCESIE SZCZELINOWANIAOdwierty poszukiwawcze w skałach łupkowych w Polsce wykonywane są na głębokościach większych niż 2,5 km.Czytaj więcej

  • SKŁAD PŁYNU DO SZCZELINOWANIAPodstawowym składnikiem płynu do szczelinowania jest woda, która stanowi około 95% mieszanki. Czytaj więcej

  • BRAK ZNACZĄCEJ INGERENCJI W KRAJOBRAZW przypadku rozpoczęcia eksploatacji gazu, teren wokół wydzielonego i zabezpieczonego obszaru poddany jest rekultywacji. Czytaj więcej

Strategia Grupy Kapitałowej PGNiG

Nadrzędnym celem PGNiG jest realizacja wzrostu wartości dla akcjonariuszy. Dążąc do osiągnięcia tego celu, Spółka przyjęła w połowie 2011 roku „Aktualizację Strategii Grupy Kapitałowej PGNiG do 2015 roku”. Strategia ta jest realizowana z uwzględnieniem uwarunkowań związanych z koniecznością zapewnienia długofalowego bezpieczeństwa w zakresie nieprzerwanych dostaw gazu na potrzeby rynku krajowego. W grudniu 2012 roku Spółka przyjęła „Krótkoterminową strategię budowania wartości GK PGNiG na lata 2012–2014”. Strategia ma charakter operacyjny i stanowi zespół skoordynowanych działań, ukierunkowanych na realizację nadrzędnego celu strategicznego Grupy PGNiG. Przyjęty w grudniu dokument wpisuje się w realizację „Aktualizacji Strategii Grupy Kapitałowej PGNiG do 2015 roku”.

09_strategia_01

PGNiG jest jednym z największych przedsiębiorstw w Polsce. Przychody firmy oraz jej zysk stawiają spółkę w czołówce największych i najbardziej dochodowych podmiotów w Polsce. PGNiG jest również jednym z największych pracodawców w kraju.

Główne cele strategiczne składają się na wizję Grupy PGNiG, zgodnie z którą w perspektywie 2015 roku Grupa PGNiG będzie nowoczesną i sprawnie zarządzaną organizacją, obecną w prawie całym łańcuchu wartości w ramach sektora gazowego i skupiającą aktywa z sektorów paliwowego i elektroenergetycznego. Kluczowe dla osiągnięcia celów strategicznych PGNiG działania będą się koncentrować na:

Krótkoterminowa strategia budowania wartości GK PGNiG do 2014 roku ma charakter kompleksowy i stanowi zespół skoordynowanych działań, ukierunkowanych na realizację 19 inicjatyw podzielonych na 3 obszary biznesowe.

Inicjatywy realizowane w ramach obszaru Upstream:

Inicjatywy realizowane w ramach obszaru Rynek:

Inicjatywy realizowane w ramach obszaru Model Biznesowy:

Wdrożenie Krótkoterminowej strategii budowania wartości Grupy PGNiG do 2014 roku pozwoli na realizację ambitnego programu inwestycyjnego, przy jednoczesnym ograniczeniu poziomu zadłużenia, i na wygenerowanie nadwyżki finansowej, która może zostać przeznaczona na kolejne inwestycje.

Wzrost wartości GK PGNiG

 
Maksymalizacja potencjału segmentu Upstream GK PGNiG Optymalizacja portfela pozyskania gazu ziemnego Przygotowanie GK PGNiG do liberalizacji rynku gazu ziemnego Restrukturyzacja modelu biznesowego GK PGNiG
Obszar Upstream jest obecnie priorytetowym obszarem inwestycji i rozwoju w ramach GK PGNiG. W szczególności PGNiG przykłada dużą wagę do rozwoju poszukiwań i wydobycia węglowodorów ze złóż niekonwencjonalnych.

W ramach tego kierunku działań planowany jest szereg inicjatyw, realizowanych zarówno siłami własnymi GK PGNiG, jak też we współpracy z partnerami zewnętrznymi (krajowymi i zagranicznymi).
Warunki zakupu gazu z importu (w tym ceny) mają decydujący wpływ na poziom stawek taryfowych dla klientów końcowych. Wysoki poziom taryf negatywnie wpływa na konkurencyjność gazu jako nośnika energii oraz ogranicza dynamikę rozwoju rynku.

PGNiG przywiązuje duży priorytet do trwałej restrukturyzacji portfela pozyskania gazu poprzez zmianę formuł cenowych w istniejących kontraktach, uelastycznienie warunków zawartych kontraktów czy też poszukiwanie nowych, konkurencyjnych dostawców gazu.
Obecnie GK PGNiG ma wiodącą pozycję na rynku gazu ziemnego. Jednakże w związku z liberalizacją rynku należy się spodziewać, iż w najbliższej perspektywie w sektorze pojawi się konkurencja, która zagrozi pozycji Grupy.

Zamiarem PGNiG jest podjęcie działań, mających na celu dostosowanie GK PGNiG do spodziewanych zmian na rynku gazu (między innymi zwiększenie rozpoznawalności marki, poprawa obsługi klienta, budowanie popytu na gaz ziemny w elektroenergetyce czy też rozszerzenie oferty produktowej).
Obecny model biznesowy GK PGNiG nie jest optymalny, przez co nie pozwala w pełni wykorzystać „potencjału” wzrostu wartości Grupy.

Rozbudowana struktura organizacyjna GK PGNiG, zdecentralizowany model funkcji wsparcia, wysoki poziom zatrudnienia obniżają efektywność procesową i kosztową Grupy.

Kluczowe jest zrealizowanie działań restrukturyzacyjnych (między innymi konsolidacja działalności podstawowej, uwolnienie kapitału zaangażowanego w działalność non-core, centralizacja funkcji, itp.).