CEL II

Poprawa komfortu obsługi klienta w BOK

Szkolenia pracowników ze szczególnym uwzględnieniem doradców handlowych w KOOG

W związku ze zbliżającym się otwarciem i liberalizacją rynku gazu ziemnego w Polsce, której pierwszym przewidywanym obszarem ma być rynek Klientów biznesowych, w KOOG przygotowano działania wspierające zapewnienie najwyższych standardów obsługi Klientów biznesowych oraz pełnienie przez Doradców Handlowych wysoko specjalistycznej funkcji doradztwa techniczno-handlowego.

W związku z tym opracowano profil wymagań kwalifikacyjnych, a także zbadano i oceniono aktualny stopień przygotowania zawodowego i stan wiedzy Doradców Handlowych oraz niezbędne predyspozycje, w tym umiejętności miękkie: łatwość nawiązywania i utrzymania relacji biznesowych, umiejętności negocjacyjne, itp. Dokonano przeglądu planu szkoleń celem ewentualnego doszkolenia, aby zapewnić wszystkim Doradcom możliwość czerpania z jednolitej bazy wiedzy. Najbardziej pożądana wiedza branżowa dotyczy takich obszarów jak: inwestycje infrastrukturalne, ciepłownictwo, kogeneracja, analizy ekonomiczno-finansowe, aspekty prawne handlowej obsługi Klienta, nowoczesne technologie i szkolenia stricte branżowe (zagadnienie dotyczące np. przemysłu szklarskiego, chłodnictwa, spożywczego, itp.).

Opracowano pakiet szkoleniowy obejmujący dwa obszary:

Rekomendowany, standardowy pakiet tematyczny szkoleń Doradców Handlowych obejmuje:

Dodatkowo bezpośredni przełożeni (Kierownik Biura/Działu GC oraz Dyrektor Gazowni nadzorujący pion handlowy), zobowiązani zostali do bieżącego i okresowego dokonywania oceny funkcjonowania danego Doradcy oraz poziomu spełniania wymagań kwalifikacyjnych, o których mowa powyżej. Rekomendowaną formą dokonywania tej oceny jest przeprowadzanie okresowych testów sprawdzających poziom stanu wiedzy wymaganego pakietem standardowych szkoleń.