Autobusy

Nowoczesne konstrukcje pojazdów zapewniają zmniejszone zużycie paliwa oraz minimalną emisję spalin.

Autobusy i ciężkie pojazdy np. ciągniki siodłowe mają silniki jednopaliwowe i dzięki napędowi CNG bez problemu spełniają wymogi normy Euro 6. Napęd CNG jest to nadzwyczaj niskoemisyjne, przyjazne i zarazem ekonomiczne rozwiązanie mobilne. Lekkie kompozytowe zbiorniki CNG umieszczone na dachu autobusu, dzięki pojemności powyżej 2 tys. litrów, zapewniają zasięg porównywalny z dieslami.

Zbiorniki gazu konstrukcyjnie wytrzymują ciśnienie nawet do 700 bar.W zbiornikach samochodów napędzanych gazem ziemnym ciśnienie jest znacznie niższe i wynosi 250 bar. Konstrukcja jest całkowicie bezpieczna, w razie rozszczelnienia następuje wypływ, co przy gwałtownym rozprężaniu powoduje obniżenie temperatury gazu znacznie poniżej 630°C, która jest temperaturą samozapłonu metanu.

do góry

Samochody dostawcze

Nowo produkowane samochody osobowe i dostawcze na CNG to pojazdy, których podstawowym paliwem jest sprężony gaz ziemny. Benzyna stanowi jedynie uzupełnienie. Silnik jak i cała konstrukcja są  projektowane od podstaw pod kątem gazu ziemnego, Mogą się one poruszać zarówno na CNG jak i benzynie.

Umieszczone pod podłogą pojazdu zbiorniki nie ograniczają przestrzeni bagażowej. Po wyczerpaniu gazu, silnik przełącza się automatycznie na zasilanie benzyną. Rozwiązanie to zapewnia taką samą dynamikę samochodu bez względu na rodzaj paliwa, którym jest zasilany. Gwarantuje to zawsze dobre osiągi oraz duże oszczędności.

Napędzane gazem ziemnym silniki zapewniają obniżenie poziomu hałasu do 5 decybeli w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi. Ma to duże znaczenie w przypadku wywozu nieczystości z osiedli mieszkaniowych czy realizacji nocnych dostaw.

do góry

Samochody osobowe

Jedną z cennych zalet silników napędzanych gazem jest dużo mniejsza emisja substancji toksycznych w porównaniu do obowiązujących norm dla paliw silnikowych. Są również inne korzyści: wyższa temperatura zapłonu gazu utrudnia samozapłon, niższa normalna prędkość spalania ma wpływ na cichszą pracę silnika, a wysoka liczba oktanowa umożliwia zwiększenie stopnia sprężania. Równie ważną cechą tych silników, są koszty eksploatacji.

Spalanie gazu CNG liczone w m3 /100 km jest takie samo jak konsumpcja benzyny wyrażana w l/100 km. CNG to paliwo, które naprawdę się opłaca, zwłaszcza przy dużym przebiegu rocznym.