Drukuj

12.05.2017 Większa o 11% sprzedaż gazu i wzrost satysfakcji klientów biznesowych – GK PGNiG z sukcesem zamyka pierwszy kwartał 2017 roku.

Wyniki w pierwszym kwartale br. potwierdzają dynamiczny wzrost wolumenu sprzedaży gazu w całej Grupie Kapitałowej PGNiG. Po udanym 2016 roku GK PGNiG nie zwalnia tempa i kończy pierwszy kwartał 2017 r. ze wzrostem sprzedaży o 0,9 mld m3 gazu r/r. Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród klientów PGNiG Obrót Detaliczny rośnie także poziom satysfakcji obsługi odbiorców tej spółki.

W I kwartale 2017 Grupa PGNiG sprzedała 8,89 mld m3 gazu w porównaniu do 7,97 mld m3 w I kwartale 2016 roku. Oznacza to, że przez pierwsze trzy miesiące bieżącego roku klienci kupili ponad 0,9 mld m3 (wzrost o ponad 11%) tego surowca więcej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży gazu do największych klientów

Wśród spółek GK PGNiG największy wzrost wolumenu sprzedaży, z 4,59 do 5,41 mld m3 gazu (wzrost o prawie 18%) w I kwartale, zanotowało PGNiG SA, które odpowiada za obsługę klientów strategicznych i hurtowych. Doświadczeniu PGNIG - największego na polskim rynku dostawcy gazu ziemnego - zaufała m.in. grupa ArcelorMittal, której PGNiG zapewni gaz przez trzy lata do 1 stycznia 2020 r. z opcją przedłużenia o kolejne trzy lata. Wartość umowy może osiągnąć ok. 1,4 mld zł.

W pierwszym kwartale 2017 r. PGNiG SA wyeksportowało 160 mln m3 gazu ziemnego na Ukrainę, gdzie spółka sprzedaje ten surowiec od sierpnia 2016 roku. W kwietniu br. PGNiG rozpoczęło również dodatkowo dostawy gazu na potrzeby ukraińskiego operatora gazociągów i magazynów Ukrtransgaz.

PGNiG wzmacnia także pozycję na międzynarodowym rynku LNG. W lutym spółka otworzyła biuro w Londynie i po niespełna dwóch miesiącach działalności zawarła kontrakt z Cheniere Energy Inc. na pierwszą w historii naszej części Europy dostawę amerykańskiego LNG. Dynamicznie rozwija się również sprzedaż tzw. małego LNG. W marcu br. liczba sprzedanych cystern z  gazem skroplonym wyjeżdżającym z terminala LNG w Świnoujściu przekroczyła tysiąc.

Klienci PGNiG Obrót Detaliczny coraz bardziej zadowoleni

PGNiG Obrót Detaliczny zwiększyło sprzedaż z 2,60 w I kwartale 2016 do 2,75 mld m3 w analogicznym okresie 2017 r. (wzrost o prawie 6%). Dużym powodzeniem cieszy się oferta Prąd i Gaz - do końca pierwszego kwartału 2017 na dostawy prądu z PGNiG zdecydowało się blisko 30 tys. klientów indywidualnych.

Kluczem do sukcesu PGNiG jest utrzymywanie dobrych relacji z klientami. Na początku 2017 roku PGNiG Obrót Detaliczny, we współpracy z agencją Millward Brown, zrealizowało badanie satysfakcji klientów biznesowych. Wynika z niego, że w porównaniu do poprzedniej edycji badania w 2013 roku wskaźniki satysfakcji wzrosły w każdym z badanych obszarów.

Wyraźny wzrost widoczny jest w jednym z najważniejszych współczynników - Net Promoter Score, który mierzy lojalność klienta. Z poziomu minus 23 punktów firma poprawiła go do plus 5 punktów. To jeden z najlepszych wyników w całej branży energetycznej w Polsce. Wzrósł także poziom satysfakcji ogólnej z 76 do 86%.

Bardzo dobre wyniki badania komentuje Maciej Woźniak, wiceprezes Zarządu PGNiG S.A. ds. handlowych: – Zdecydowanie lepsze niż w analogicznym okresie zeszłego roku wyniki sprzedaży w połączeniu z rosnącym zadowoleniem klientów biznesowych to osiągnięcie, które przynosi ogromną satysfakcję. To nie tylko wpływ pogody sprzyjającej sprzedaży gazu, ale przede wszystkim wchodzące w życie nowe większe kontrakty. Na szczególną uwagę zasługuje również poziom zadowolenia klientów PGNiG OD, który wynosi 86%. To potwierdza, że kontrahenci biznesowi ufają PGNiG i doceniają nasze zaangażowanie i doświadczenie na liberalizującym się rynku gazu.

Nowości w ofercie PGNiG

Spółka wprowadziła także do swojej oferty usługę biletową, co jest odpowiedzią na zapotrzebowanie zgłaszane przez przedsiębiorstwa przywożące gaz ziemny do Polski. W ramach świadczonej usługi PGNiG oferuje utrzymywanie na zlecenie klientów obowiązkowego zapasu gazu ziemnego zgodnie z obowiązującymi w Polsce regulacjami.

Powrót